نهالستان پالیز گردو نهالستان پالیز گردو .

نهالستان پالیز گردو

نهال گردو پایه کوتاه

نهال گردو پاکوتاه

ما در این مطلب می خواهیم خصوصیات گردو در نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه را مورد بررسی قرار دهیم. پس ما را تا پایان مطلب همراهی کنید. اکثر میوه های این نهال مغز پر و سالم هستند. مشخصات گردو نهال خوشه ای پایه کوتاه از گردو های دیگر به راحتی قابل تمایز است، چون این گردوها ظاهر متفاوتی نسبت به سایر گردوها دارند. این گردوها از لحاظ اندازه متوسط بوده و شکل آنها گردی متمایل به بیضی می باشد. و رنگ مغز آنها قهوه ایی روشن است. ارتفاع نهال گردو در رقم نهال گردو خوشه ای پایه کوتاهچیزی حدود هشتاد سانتیمتر تا یک متر می باشد. میزان باردهی گردو در نهال گردو خوشه ای زیاد است.و جزو گونه های پربازده محسوب می شود. به عنوان نمونه؛ در یک هکتار باغ گردو خوشه ای تقریبا میتوان پنج تن محصول برداشت کرد. متوسط وزن گردو در نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه ده گرم می باشد. از ویژگی های  نحوه ی کاشت و داشت نهال گردو در این رقم می توان به این موضوع اشاره کرد که، با بیشتر شرایط آب و هوایی سازگار بوده و در اکثر نقاط کشور آن را کشت می کنند. اما عملکرد نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در مناطق معتدل و نیمه سردسیر بهتر خواهد بود.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه پر بازده می باشد

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه و فواصل کاشت آن

 فواصل کاشت نهال گردو در زمین های مسطح هفت در هفت متر  و در زمین های شیب دار پنج در پنج متر می باشد. از جمله خصوصیات درخت گردو خوشه ای حساسیت ثمر این درخت به سرما و گرما می باشد. به این معنی که گردوهای آن در طول زمستان و تابستان نسبت به سرما و گرمای شدید حساس بوده و ممکن است سیاه یا پوچ شود. اما در شرایط مساعد جوی محصول نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه نه تنها بسیار خوش طعم و رنگ می باشد، بلکه پوست آن به راحتی از مغز جدا می شود. میزان باردهی درخت گردو در نوع خوشه ای پایه کوتاه نسبتا مناسب می باشد. و در هر خوشه ای پنج الی بیست و پنج عدد گردو قابل برداشت است. جالب است بدانید، عملکرد درخت گردو به نحوه ی پرورش و مراقبت از آن بستگی دارد. هرچه میزان مراقبت بالا و شرایط جوی مناسب باشد. عملکرد درخت گردوی خوشه ای پایه کوتاه بهتر خواهد بود. مشخصات درخت گردو در رقم های مختلف با یکدیگر متفاوتند. درخت گردو جزو دسته ی پهن برگان می باشد، که ارتفاع آن در بعضی مواقع تا ده متر نیز می رسد، اما ارتفاع درخت گردو در نوع خوشه ای پایه کوتاه تنها به دو تا سه متر می رسد.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در مقابل سرما مقاوم می باشد

 نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه و مشخصات آن

 از بارزترین مشخصات نهال گردو زمان گل دادن آنها می باشد. نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در اواسط اسفند گل می دهد. همچنین نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه نسبت به رقم های مشابه در مقابل سرما مقاوم بوده و از بین نمی رود. میزان باردهی نهال گردو در نوع خوشه ای مناسب است. زیرا پس از یکسال کاشت، میوه ی آن قابل برداشت است. عملکرد نهال گردو در این رقم در مقابل آفت ها بهتر بوده و نسبت به نهال های دیگر مقاوم تر می باشد. یکی از مهمترین خصوصیات نهال گردو خوشه ای مرغوبیت محصول آن است، زیرا گردوهای نهال ها نه تنها روغن فراوان دارد، بلکه بسیار خوش طعم است.

خرید نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه و نحوه ی کاشت و داشت آن

نحوه ی کاشت ،داشت گردو بسته به رقم گردو از لحاظ سم پاشی، کود دهی و آبیاری با یکدیگر متفاوتند. اما نحوه ی کاشت و داشت درخت گردو در نوع نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه با رعایت فاصله ی استاندارد تعیین شده انجام می گیرد. آبیاری این درخت ها در فصل بهار ده یا پانزده روز یکبار می باشد. و در فصل تابستان بهتر است مقدار آبیاری افزایش پیدا کند. و به هفته ای یکبار برسد. همچنین زمان مناسب کود دهی نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در آخر پاییز و یا  اول زمستان می باشد. نحوه ی میزان باردهی نهال گردو در رقم های مختلف متفاوت است، اما میزان باردهی نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه نسبت به رقم های دیگر سریعتر است. به گونه ای که در سال اول و دوم ثمر می دهد. همچنین نحوه ی میزان باردهی درخت گردو در این نوع بسیار زیاد می باشد. به طوری که در 5 هکتار اراضی باغات 25 تن گردو قابل برداشت است. و گردوها در اوایل فصل شهریور آماده ی برداشت هستند.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه یک سال پس از کاشت ثمر می دهد

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه و خرید آن

 خرید نهال گردو می تواند، برای باغداران امری سود آور باشد. زیرا این نهال ها از مقاومت مناسب در مقابل سرما برخوردارند. و به راحتی از بین نمی روند. همین امر موجب می شود، که باغداران از خرید و کاشت نهال متضرر نشوند. شاید این امر یکی از دلایلی باشد، که فروش نهال گردو را در میان باغداران رونق بخشیده است. و باغداران از خرید و کاشت این نهال ها به ویژه نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه استقبال می کنند. البته قیمت نهال گردو متفاوت بوده و به نوع  نهال بستگی دارد. همچنین خرید درخت گردو میتواند، نوعی سرمایه گذاری باشد. زیرا در طول زمان کمی به بار نشسته و شروع به سوددهی می کند. شاید همین امر موجب شده است، که  فروش درخت گردو به صورت مداوم انجام گرفته و همیشه خریداران خاص خود را داشته باشد. اما این نکته را نباید از نظر دور داشت، که قیمت درخت گردو به نوع، جنس و میزان باردهی آن بستگی دارد.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه و محصول آن

خرید گردو به عنوان میوه و یا یک نوع خشکبار در میان اکثر مردم رواج دارد. و همین امر موجب شده که افراد زیادی اقدام به فروش گردو کرده و از این طریق کسب درآمد کنند. هرچه کیفیت گردو بهتر باشد، قیمت گردو نیز افزایش پیدا می کند. عملکرد گردو در سلامتی افراد بسیار موثر است. به ویژه اگر از مرغوبیت کافی برخوردار باشد. پس لازم است بدانید، که محصول نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه فوق العاده و بی نظیر است.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در اکثر مناطق کشور قابل کشت می باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۰:۱۱ توسط:sajad موضوع: نظرات (0)