نهالستان پالیز گردو نهالستان پالیز گردو .

نهالستان پالیز گردو

نهال گردو کانادایی ، یکی از ارقام بسیار مقاوم در برابر سرما

نهال گردو کانادایی ، یکی از ارقام بسیار مقاوم در برابر سرما

عملکرد گردو

عملکرد نهال گردو کانادایی ، یکی از برترین عملکردها در میان دیگر انواع و اقلام گرو، در آب و هوای سرد است. این نوع گردو، یکی از منحصر به فرد ترین قلم های گردو است، که علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار بالای مغز گردو، توانایی فوق العاده ای در برابر سرما دارد. 

خصوصیات نهال گردو کانادایی

عملکرد نهال گردو کانادایی ، یکی از برترین عملکردها در میان دیگر انواع و اقلام گرو، در آب و هوای سرد است

از خصوصیات این نوع نهال گردو می توان به زود بارده بوده بودن و مقاومت بالا در برابر سرما اشاره نمود. نهال گردو کانادایی ، از انواع ارقام طبیعی گردو می باشد که از پیوند عناصر و جزئیات مثبت کلون های آمریکای شمالی به دست آمده است . از خصوصیات ظاهری نهال گردوی کانادایی می توان به قد نیمه افراشته ی این نهال اشاره نمود که با گذشت زمان و تبدیل شدن به درخت ، این رقم کمی کج به نظر می رسد.

مشخصات گردو

نهال گردو کانادایی ، یکی از مرغوب ترین گردو ها را در میان ارقام دیگر گردو دارا است. مغز این نوع گردو درشت و تقربیا دارای رنگی کهربایی و روشن است. به طور متوسط ، مغز این نوع گردو ، 9 گرم از حدود 16 گرم کل وزن گردو با پوست را شامل می گردد.

ارتفاع نهال گردو

ارتفاع نهال گردو کانادایی ، از حدود نود سانتی متر تا حدود یک متر و هفتاد سانتی متر، بسته به میزان عمر نهال، متغیر است. با توجه به رشد بهتر نهال گردو کانادایی ، در مناطق سرد ( به شرط آنکه از آخرین یخبندان سال مدتی گذشته باشد)، کاشت آن در مناطق شیب دار و کوهستانی یا زمین های هموار، ارتفاع نهال می تواند متغیر باشد.

میزان باردهی گردو

میزان باردهی نهال گردو کانادایی ، در سنین کم طبیعتا کم است

میزان باردهی نهال گردو کانادایی ، در سنین کم طبیعتا کم است و در این دوران می بایست بیشترین توجه، بر روی نگهداری درست آن انجام بگیرد. اما این قلم، بسیار زود بازده است و در مواردی از همان سنین اولیه شروع به باردهی، هر چند کم؛ می نماید. اما از حدود 3 تا 5 سالگی می توان انتظار بازدهی حدود 25 تا 30 کیلوگرم از هر درخت را داشت و از سن 10 سالگی به بعد که نهال گردو کانادایی ، به بلوغ می رسد، به طور متوسط انتظار باردهی بین 65 تا 70 کیلوگرم دور از انتظار نیست و هر چه سن درخت بالاتر می رود، میزان باردهی آن نیز تا حد مشخصی بیشتر می شود.

 نحوه کاشت ،داشت، نهال گردو

کاشت نهال گردو کانادایی ، می بایست با احتساب ارتفاع ریشه آن در حدود 0.5 متری تا 0.75 متری انجام گردد

کاشت نهال گردو کانادایی ، می بایست با احتساب ارتفاع ریشه آن در حدود 0.5 متری تا 0.75 متری انجام گردد. نکته مهم پس از کاشت این است که حتما پس از کاشته شدن آن، از کودهای ارگانیک حیوانی برای تقویت نهال بهره گرفت.

خصوصیات درخت گردو

از بارزترین خصوصیت های درخت گردو کانادایی ، کمی تمایل این درخت به سمت راست یا چپ است و به طور طبیعی، به صورت کاملا عمودی رشد نمی کند. برای رشد عمودی نهال گردو کانادایی ، می توان از تکیه گاه های چوبی به ارتفاع درخت یا نهال بهره برد. اگر این کار از دوران کم سن و سال بودن و در کل نهال گردو کانادایی صورت گیرد، میزان غیر عمود بودن آن، به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

 ارتفاع درخت گردو

ارتفاع درخت گردو کانادایی ، بسته به نوع اقلیم و محل کاشت و همچنین آبیاری منظم آن دارد. این رقم ارتفاعی بین 10 تا 14 متر را ، می تواند با در بر داشتن وزن میوه ی خود تجربه نماید.

میزان باردهی درخت گردو

همان گونه که عنوان شد از نهال گردو کانادایی ، تا حدود ده سالگی نباید انتظار باردهی در سطح تجاری را داشت ؛ اما از این سن به بعد می توان انتظار داشت که در هر هکتار بین 6 تا 7 تن گردی مرغوب را ، بارهی داشته باشد.

 عملکرد درخت گردو

عملکرد نهال گردو کانادایی و همچنین درخت آن، قدرت رویشی متوسط رو به بالایی دارد . از خصوصیات بسیار مثبت این رقم، بسیار دیرگل بودن آن در مناطق سرد سیر است؛ که سبب عدم سرمازدگی شکوفه های نورس می شود. نوع تشکیل جوانه های محصول این درخت به طور متوسط 75 درصد در ساقه های اصلی و جانبی است که راندمان ، خوبی برای آن رقم زده است.

 مشخصات درخت گردو

درخت گردو کانادایی ، از دسته ارقامی از گردو است که مقاومتی بسیار بالا در میان دیگر ژنوتیپ های گردو ، در برابر سرما و یخ زدگی دارد. زمان گلدهی این رقم، در انتهای اسفند و اوایل فروردین است و زمان برداشت محصول آن، طی ماه شهریور است.

عملکرد نهال گردو

باید تلاش کرد تا حد ممکن آن را در برابر یخ زدگی مصون نگه داشت

نهال گردو کانادایی ، راندمان بسیار خوبی در برابر سرما دارد اما محافظت از آن در این دوره از سرمای بسیار شدید الزامی است و باید تلاش کرد تا حد ممکن آن را در برابر یخ زدگی مصون نگه داشت.

فاصله نهال گردو کانادایی :

حداقل فاصله نهال گردو کانادایی ، در زمین های شیبدار 5 در 5 متر و در زمین های هموار 7 در 7 متر می باشد.

قیمت نهال گردو

برای اطلاع از به روز ترین قیمت خرید نهال گردو چندلر ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید یا با روابط عمومی شرکت معتبر بزرگ و بسیار مشهور نهالستان مهندس سعید قاسمی؛ ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آگاهی از، آخرین قیمت این نهال از مشاوره ی کارشناسان زبده ی ما نیز بهره مند شوید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۴:۰۳ توسط:sajad موضوع: نظرات (0)