نهالستان پاليز گردو نهالستان پاليز گردو .

نهالستان پاليز گردو

نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور، گردويي با پوستي گاغذي و از بهترين انواع فعلي گردو در جهان

خصوصيات نهال گردو فرنور:

 

نهال گردو فرنور ، نهالي است پيوندي كه اولين بار در كشور فرانسه توليد شد و عمر زيادي از پيدايش آن نمي گذرد

نهال گردو فرنور ، نهالي است پيوندي كه اولين بار در كشور فرانسه توليد شد و عمر زيادي از پيدايش آن نمي گذرد.اين نوع نهال از بهترين انواع اقلام گردو است. مزيت ها و ويژگي هاي بسيار خوبي؛ مانند شكوفه دادن به موقع نهال گردو فرنور، باردهي بالا، و ميزان مقاومت بسيار خوب آن در برابر عوامل جانبي مانند باد و سرماي زياد، بزرگ بودن گردوها و كيفيت بسيار خوب و پوست نازك و كاغذي، مغزهاي بسيار درشت و با رنگ روشن كه به رو به سفيدي مي زند، و برداشت آسان و انبار راحت آن ، از برجسته ترين خصيصه هاي اين نوع نهال گردو است .

به طور معمول در هر هكتار مي توان 1 تن از اين محصول را در سن 2 تا 3 سالگي و 5.4 تن در زمان بلوغ درخت، را استحصال نمود. بهتر است اين نوع گردو بر اساس دستورالعمل هاي بررسي شده در، ارتفاع بالاي 1000 تا 3000 متر بالاتر از سطح دريا ، كاشته شود . در ادامه اين مطلب به بررسي مشخصات متفاوت درخت و نهال گردو فرنور خواهيم پرداخت :

ارتفاع نهال گردو فرنور:

در مورد ارتفاع نهال گردو فرنور، بايد گفت بهتر است نهال گردو فرنور را هنگامي تهيه نمود كه ميان 50 تا 80 سانتي متر ارتفاع داشته باشد. ميزان ارتفاع نهايي آن با توجه به اقليم و نوع خاك هر كشور، متفاوت است. اما به طور ميانگين ارتفاع درخت بالغ آن، تا 6 متر نيز به ثبت رسيده است . نهال گردو فرنور ، به صورت نيمه عمودي رشد مي كند.

ميزان باردهي گردو:

همان گونه كه در ابتداي مطلب عنوان شد ، ميزان باردهي نهال گردو فرنور ، تا سن سه سالگي حدود 1 تن است و در بلوغ كامل آن، مي توان به برداشت حدود 6 تن هم اميدوار بود.

زمان باردهي نهال گردو فرنور بسيار كم است و در صورت نگهداري مناسب و كاشت آن در مناطق استاندارد، در يك و دو سالگي شروع به باردهي مي كند. اما بهتر است تا، رسيدن درخت به عمر 4 سالگي از زياد به استحصال محصول از درخت چشم نداشت و بيشتر به فكر قدرت بخشي و پخش كود و نگهداري مناسب بود.

 اما پس از 4 سال ، مي توان انتظار بهترين باردهي ها را از اين گونه گردو داشت. برداشت محصول در اين سن، مي تواند منجر به باردهي بالاتر آن در دراز مدت و همچنين رشد و قدرتمندتر شدن تنه درخت ، گردد و به رشد بسيار خوب آن ، كمك شاياني مي نمايد. 

نحوه كاشت و فواصل كاشت ،داشت، و برداشت نهال گردو:

نحوه كاشت:

بهترين زمان كاشت اين درخت، در ماه هاي دي و بهمن است . البته اين موضوع به شروع فصل سرد در هر اقليمي براي كاشت نهال گردو فرنور وابسته است.

فواصل كاشت نهال گردو:

 

تجربه نشان داده است كه بهترين فاصله ي كاشت نهال گردو فرنور ، نسبت به ديگر درختان 5 در 5 در 7 متر است . اين طرح درختان را، در كمترين و بهينه ترين حالت از يكديگر قرار مي دهد . البته مي بايست يك گرده افشان فرنت را به ازاي هر 10 درخت در ميان درختان، كاشت تا هم از اثرات مثبت آن بهره برد و هم ، با توجه به نوع اين درخت ، ميزان گرده افشاني و در نهايت باردهي درخت را تا حد ممكن بالا برد. به ياد داشته باشيد كه اين گرده افشان مي بايست در بخش اصلي و رديف درختان كاشته شود.

داشت :

در مورد نگهداري اين درخت نيز بهتر است ، براي هر يك از انواع نهال گردو فرنور، كود بسيار با كيفيت ، در 2 مقطع از سال مورد استفاده قرار گيرد و با استفاده از پوست خشك شده ي باردهي اوليه درخت در سنين پايين نهال گردو فرنور، مي توان كود طبيعي براي رشد بسيار خوب درخت تهيه نمود .

 به ياد داشته باشيد كه در هنگام كود ريزي اين عمل بايد از فاصله ي دور انجام گيرد و بهتر است مانند يك حلقه به دور نهال گردو فرنور ، چيدمان شود كه مي تواند از هدر رفت آب نيز، جلوگيري كند. بهتر است كودريزي به صورت لايه اي انجام گيرد و يك لايه كود حيواني و يك لايه پوست خشك شده ي گردو ، بر روي هم قرار گيرند.ميزان آب مورد نياز براي نگهداري ، 20 ليتر در هر بيست روز است.

برداشت نهال گردو:

 

زمان برداشت محصول نهال گردو فرنور يا درخت فرنور، در دو هفته ي پاياني شهريور است.

زمان برداشت محصول نهال گردو فرنور يا درخت فرنور، در دو هفته ي پاياني شهريور است. 

خصوصيات و مشخصات نهال گردو :

خصوصيات درخت گردو:

از خصوصيات بسيار منحصر به فرد نهال گردو فرنور يا درخت بالغ آن، درصد بالاي باردهي در ساقه هاي فرعي  است كه به حدود 50 درصد هر ساقه نيز مي رسد.

از ديگر خصوصيات نهال گردو فرنور، دسته بندي آن به چهار نوع با چربي متفاوت است . اين محصول در طبقه بندي 1 تا 4 دسته بندي مي گردد كه چربي دسته اول حدود 12 درصد مغز گردو، در دسته دوم ميزان آن به 20 درصد ، دسته سوم داراي 49 درصد و در نهايت در دسته چهارم مغز گردو حداقل 51 و حداكثر 57 درصد چربي دارد.

اندازه گردو با پوسته : بين 40 تا 42 ميلي متر

از مشخصات بسيار منحصر به فرد نهال گردو فرنور مي توان به صورت خلاصه به مطالب زير اشاره نمود:

اندازه گردو با پوسته : بين 40 تا 42 ميلي متر

وزن پوست : 13 گرم

ميانگين وزن مغز گردو : بين 7 تا 9 گرم

مشخصات نهال گردو:

نهال گردو فرنور و درخت بالغ آن ، داراي يكي از برترين گردو ها هستند. پوست اين نوع گردو به شدت نازك است و داراي پوست كاغذي است. طعم آن بسيار شيرين و عالي است و به همين علت يكي از گران ترين انواع گردو در آجيل هاي مختلف يا به صورت جداگانه است.

مشخصه ي ديگر محصول نهال گردو فرنور يا درخت بالغ آن، كه تاثير بالايي در قيمت گذاري دارد، دارا بودن مغزي بسيار روشن است كه در مواردي بسيار به سفيدي، نزديك هستند . ليكن هر چه اين رنگ روشن تر باشد نشان از بالاتر بودن كيفيت گردو و به تبع آن قيمت بالاتر گردو است.

نهال گردو فرنور داراي نوعي از مغز گردوست كه با طعمي بسيار شيرين و پر مغز از معدود گردو هاي پوست كاغذي داراي كيفيت بسيار بالاست كه عليرغم تابش نور آفتاب مستقيم و ضخامت كم پوست گردو ، قادر به حفظ روشنيِ زرد بسيار مايل به سفيد و كيفيت بالا و ظاهر بسيار لوكس اين گردو نسبت به اقلام ديگري از قبيل فراكت، فرنت، چندلر و ديگر انواع نهال گردو است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۸:۴۷ توسط:sajad موضوع: نظرات (0)

نهال گردو تويسركان

نهال گردو تويسركان طلايي ترين و منحصر به فردترين نوع گردوي ايراني و يكي از بهترين انواع گردو در سطح جهان

عملكرد گردو

نهال گردو تويسركان ، سمبل برترين نوع گردوي ايراني است. همانند گلاب قمصر كاشان، اين نوع گردو نيز، نه تنها در ايران، بلكه در بسياري از ديگر نقاط جهان از با كيفيت ترين انواع گردو به حساب مي آيد. بازدهي نسبتا مناسب و طعم فوق العاده در كنار مواد مغذي بسيار غني، از اين گردو ، يكي از برترين انواع اقلام گردو را در سراسر جهان ساخته است.

 

نهال گردو تويسركان ، در عين داشتن تمامي صفات بر شمرده شده، از انواع تجاري گردو نيست

خصوصيات نهال گردو تويسركان

نهال گردو تويسركان ، در عين داشتن تمامي صفات بر شمرده شده، از انواع تجاري گردو نيست . يكي از دلايل اصلي اين موضوع باردهي نسبتا كم اين رقم در مقايسه با ديگر اقلام گردو ، است. البته، با ورود نمونه ي اصلاح شده ي نهال گردو تويسركان ، اين مشكل تا حد بسيار زيادي مرتفع شده است و در حال حاضر، ايران پس از آمريكا ، دومين صادركننده ي بزرگ گردو در جهان به حساب مي آيد.

مشخصات گردو

 

اصلي ترين مشخصه ي بسيار خاص گردوي تويسركان را مي توان در مزه ي بسيار خاص و فوق العاده ي آن ديد

اصلي ترين مشخصه ي بسيار خاص گردوي تويسركان را مي توان در مزه ي بسيار خاص و فوق العاده ي آن ديد. اما سرشار بودن نهال گردو تويسركان از املاح بسيار مغذي، و فوق العاده موثر همچون پتاسيم، منگنز، فسفر و مقدار معتنابهي ويتامين سي به اين گردو، كيفيتي بي نظير بخشيده است و نام اين گردو در بسياري از نقاط جهان، به عنوان برترين نوع گردو، بسيار پر آوازه است.

ارتفاع نهال گردو

نهال گردو تويسركان ، بين 1 تا 2 متر است و نهالستان مدرن مهندس قاسمي، بهترين و با كيفيت ترين نوع اين نهال را در بسته بندي هاي گلداني، پلاستيكي و ... با بهترين كيفيت، در اقصي نقاط كشور ، به دست شما خواهد رساند.

ميزان باردهي گردو

ميزان باردهي نهال گردو تويسركان و درخت آن ، همانطور كه عنوان شد در حد تجاري نيست و به طور متوسط، اين نوع گردو در هر هكتار يك و نيم تن باردهي را، بيشتر دارا نمي باشد.

 نحوه كاشت، داشت، نهال گردو

خصوصيت كوهستاني تويسركان، بسياري از موارد لازم براي كاشت گردو را ، به صورت خدادادي مهيا نموده است. اما بهترين نحوه كاشت نهال گردو تويسركان ، قرار دادن آن در عمق حدودا نيم متري تا هفتاد و پنج سانتيمتري دامنه هاي شيبدار است. مناسب ترين زمان كاشت نهال، در اوايل بهار است.

اين قلم از جمله ارقام بسيار آسيب پذير گردو است؛ و به دليل زود گل بودن بسيار مستعد سرمازدگي ميوه و درخت است. ايده آل ترين نوع نگهداري و داشت نهال گردو تويسركان ، حفاظت آن در برابر سرما و گرماي زياد است .

خصوصيات درخت گردو

 

درخت گردوي تويسركان، يكي از بهترين انواع درختان گردو است

درخت گردوي تويسركان، يكي از بهترين انواع درختان گردو است. اين درخت در آب و هواي خاص و بسيار معتدل تويسركان و فراواني آب اين خطه، آنقدر قدرتمند و پرنشاط است كه در بدو ورود هر گردشگري به تويسركان، بيننده را از زيبايي، صلابت و ارتفاع خود متحير مي سازد.

 به همين علت، وزارت كشاورزي، طي دو سه سال اخير بانك پيوندك گردو و نمونه ي اصلاح شده ي نهال گردو تويسركان را، در اين شهر داير نموده است و اين موضوع نياز كشور به پيوندك را؛ تا حد بسيار زيادي مرتفع نموده است. البته نمونه ي اصلاح شده، بسيار پر بارتر است و تقريبا در هر هكتار چهار تن گردو را به راحتي تامين مي نمايد.

 ارتفاع درخت گردو

نمونه ي بالغ نهال گردو تويسركان و درخت تويسركان ، ارتفاعي 20 متري را به راحتي ايجاد مي نمايد. البته در موارد زيادي ارتفاع اين درخت از اين حد نيز، فراتر مي رود.

ميزان باردهي درخت گردو

ميزان باردهي نهال گردو تويسركان و درخت آن به طور متوسط پس از به بلوغ رسيدن ، يك و نيم تن گردو در هر هكتار است. البته بايد توجه داشت كه اين رقم كمي دير بازده است و در ابتدا نيز، رشد كمي دارد اما در حدود 3 سالگي يا كمي بيشتر از عمر نهال گردو تويسركان ، سرعت رشد و باردهي آن به طور قابل ملاحظه اي بيشتر مي شود.

 عملكرد درخت گردو

 

درخت گردو تويسركان، عليرغم دارا بودن خصوصيت هاي بسيار خاص و منحصر به فرد، نيازمند نگهداري بسيار زياد و همچنين، آب زياد است

درخت گردو تويسركان، عليرغم دارا بودن خصوصيت هاي بسيار خاص و منحصر به فرد، نيازمند نگهداري بسيار زياد و همچنين، آب زياد است. پس در انتخاب نهال گردو تويسركان، اين موارد را حتما مورد توجه قرار دهيد. اما راندمان درخت گردو تويسركان، در نوع خود بي نظير است و ميزان امگا 3 موجود در اين رقم، حتي از ماهي و تخم مرغ نيز بيشتر است.

 مشخصات درخت گردو

نهال گردو تويسركان و درخت آن را مي توان طلايي ترين رقم گردو دانست. ارتفاع زياد و سايه اندازي مناسب و عرض بسيار زياد اين درخت، از خصوصيات بارز نهال گردو تويسركان ، است.

عملكرد نهال گردو

عملكرد و راندمان نهال گردو تويسركان ، در مقايسه با اقلامي مانند چندلر، فرنور يا برخي ديگر از انواع گردو چندان ، قابل رقابت نيست و اين نهال بيشتر به كار باغداري مي آيد و بهره گيري از آن جهت موارد تجاري، با توجه به بازده نه چندان زياد آن، مناسب نيست.

فاصله نهال گردو تويسركان :

نهال گردو تويسركان ، در اوج بلوغ خود گاها تا ده متر عرض پيدا مي كند، اما به طور متوسط فاصله مابين درختان را بايد، بين 7 تا 8 متر در نظر گرفت. نكته بسيار پر اهميت، هرس نمودن درخت در هنگام خواب زمستاني است كه مي بايست حتما، پس از برگ ريزي آن انجام گيرد.

قيمت نهال گردو

براي اطلاع از به روز ترين قيمت نهال گردو تويسركان ، مي توانيد به وب سايت مراجعه فرماييد يا با روابط عمومي شركت معتبر بزرگ و بسيار مشهور نهالستان مهندس آرمين قاسمي؛ ارتباط برقرار كنيد و علاوه بر آگاهي از، آخرين قيمت اين نهال از مشاوره ي كارشناسان زبده ي ما نيز بهره مند شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۶:۰۱ توسط:sajad موضوع: نظرات (0)

نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر، بهترين رقم گردوي ايران

نهال گردو چندلر، از بهترين اقلام گردو در كشور ايران مي باشد كه منشا اصلي زيستگاه و سازنده اين رقم، كشور آمريكا بوده است. خريد و فروش نهال چندلر در مجموعه اي بسيار علمي و به روز نهالستان سعيد قاسمي برگرفته از برترين فن آوري هاي علمي روز دنيا توليد، تكثير و در اختيار باغداران گرامي قرار مي گيرد. در ذيل به بررسي خصوصيات گياهي اين رقم نهال گردو چندلر مي پردازيم.

 

خصوصيات نهال گردو چندلر:

نهال گردو چندلر يكي از ارقام گردوي پيوندي است، كه براي اولين بار توسط اساتيد دانشگاه كالفرنيا به دنيا معرفي گرديد و در حال حاضر از ارقام بسيار پرطرفدار در كالفرنيا مي باشد و در جهان توجه بسيار زياد طرفداران را به خود  جلب كرده و شناخته شده است.

حال توجه شما را به ارزيابي خصوصيات رقم نهال گردو چندلر جلب مي كنيم:

 

ارتفاع نهال گردو چندلر:

 ميانگين رشد اين گياه تا ارتفاع 2.5 تا 3 متر در ايران تخمين زده شده است كه با اين ميزان رشد عملكرد ميوه دهي مناسبي را خواهد داشت. با توجه به محيط كاشت مناسب اين رقم، چنانچه رسيدگي كافي از لحاط محيط رشد و مواد مغذي لازم در اختيار نهال قرار داده نشود رشد كمتري را خواهد داشت و سبب بروز اختلال و كاهش عملكرد از لحاظ كارايي و ميوه دهي را ايجاد خواهد كرد.

 

ميزان باردهي نهال گردو چندلر:

حداكثر عملكرد ميوه در نهال گردو چندلر 6-7 تن در هكتار مي باشد. كه در حقيقت در سال هاي اوليه باردهي از هر اصله درخت گردو در طول يك سال تقريبا 5 تا 6 كيلوگرم ميوه خشك برداشت خواهد شد و در درختان بالغ اين باردهي تا حدود 30 الي 35 كيلوگرم هم خواهد رسيد. شروع به محصول دهي و باردهي اقتصادي در رقم چندلر از سال پنجم آغاز مي شود.

 

 

نكات مهم كاشت و فواصل كاشت، داشت، و برداشت نهال گردو چندلر:

با توجه به نياز سرمايي اين نهال كه معادل 800 ساعت بين 5 تا 10 درجه سانتي گراد در طي فصول پاييز و رمستان مي باشد، نهال گردو چندلر را در گروه نهال هاي گردوي بسيار مقاوم به سرما دسته بندي مي كنند. و از اين بابت توصيه مي شود كه كاشت آن در فصول سرد، با توجه به ارتفاع نهال گردو لحاظ گردد. همچنين مناسبترين فاصله و ارتفاع از سطح دريا 400 الي 1200 متر ارزيابي شده است..

در مرحله داشت نهال گردو چندلر، مناسبترين فاصله كاشت در طي ساليان تحقيقات علمي براي اين رقم نهال گردو 7*5 سانتي متر از يكديگر پيشنهاد شده است. و بايد اين موضوع را در هنگام كاشت نهال گردو چندلر لحاط نمود كه قدرت رشد درخت، متوسط به طور نيمه راست رشد مي كند.

با رعايت اين فواصل كاشت متعاقبا"، هر هكتار از باغات گردو 280 اصله نهال گردو چندلر را در خود جاي خواهند داد. نكته ديگر درباره ي اين رقم گردو در ارتباط با داشت يا نگهداري نهال گردو، اين است كه مي بايست به ازاي هر 20 نهال كاشته شده براي نگهداري و دور نگهداشتن آن، از آفات حداقل يك درخت جهت گرده افشاني در نظر گرفته شود. بدين منظور توصيه مي گردد از رقم فرانكوت و يا فرانكت و همچنين گردوي RDM جهت گرده افشاني باغات گردو چندلر استفاد شود.

از نكات مهم ديگر در مراحل نگهداري از اين نهال ميزان آبياري مي باشد، كه نياز آبياري آن 7000-1000 مترمكعب در هكتار است و بهتر است هر 7– 10 يك بار در سايه انداز اين كار به صورت مداوم انجام پذيرد.

در مورد برداشت محصول از نهال گردو چندلر يا درخت بالغ، طبق تحقيقات ثابت گرديده است كه هر اصله 10 كيلوگرمي در ميزان 280 اصله در هكتار، بنابر آزمايش هاي ميداني بين 5 تا كيلوگرم بار بدهد. همچنين دقت در برداشت اين محصول و عدم وارد نمودن خسارت به ساقه هاي درخت، از ديگر مواردي است كه حتما بايد رعايت شود.

رقم چندلر از ارقام بسيار زودبازده محسوب مي شود و داراي عمر اقتصادي بالي 100 سال مي باشد.

رقم چندلر داراي مقاومت بسيار بالايي در برابر آفات دارد و با رعايت نكات بهداشتي و سم پاشي به ميزان مناسب يك عملكرد خوب  در باردهي را شاهد خواهيم بود.

 

مشخصات ميوه گردو چندلر:

با توجه به شكل ظاهري و كيفيت بالاي طعم و مزه و ميزان اسيد چرب موجود در ميوه درخت چندلر، از مرغوب ترين و پرطرفدارترين ميوه هاي گردو به حساب مي آيد. رنگ مغز ميوه رقم چندلر بسيار سفيد مي باشد. و از درصد چربي بسيار بالايي در بين ارقام ديگر برخوردار است. وزن ميوه رسيده آن 15 گرم و همچنين وزن مغز حدودا 10 گرم مي رسد. شكل ميوه رقم چندلر به صورت بيضي است و ضخامت پوست چوبي آن بسيار كم و نازك است و در زمره پوست نازك ترين ارقام درخت گردو جاي دارد..

 

فروش نهال گردو چندلر:

مجموعه نهالستان سعيد قاسمي، ارائه دهنده بهترين خدمات در زمينه فروش نهال گردو چندلر است. با قاطعيت تمام و برمبناي سابقه طولاني در توليد، تكثير و پرورش انواع نهال گردو مدعي فروش بهترين نهال گردوي چندلر در ايران هستيم، چرا كه تمامي باغداران و مشتريان گرامي ما با برداشت هاي بسيار بالاو عملكرد زياد درختان گردوي خود مواجه هستند و اين موضوع به نوبه خود صحه اي بر اين ادعاي ما مي باشد.

همچنين بهره گيري از متخصصين توانمند جهت پرورش علمي و دقيق اين رقم گردو منجر به اين شده است بهترين و با كيفيت ترين نهال گردوي چندلر را در مركز نهالستان سعيد قاسمي پرورش و با مناسبترين قيمت نهال گردو را در بازار ايران عرضه داريم.

 

خريد نهال گردو چندلر:

طرفداران نهال گردو و همچنين باغداران گرامي جهت خريد نهال گردو چندلر مي توانند، نهال هاي خود را با رعيايت بهترين شرايط بهداشتي و برخورداري از تمامي خصوصيات مهم و ويژه يك نهال گردو با قيمتي بسيار مناسب خريداري نمايند تا بالاترين عملكرد باردهي و ميوه دهي نهال ها را كه در اين مجموعه داراي ضمانت هستند شاهد باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۰:۱۴ توسط:sajad موضوع: نظرات (0)